Erks Jan Dekker

Erks Jan Dekker (Hattem, 1975) volgde na het behalen van zijn gymnasiumdiploma het Algemeen Propedeutisch Jaar aan de Vrije Hogeschool te Driebergen, waar hij onder meer de mogelijkheden van zijn stem ontdekte. Hierna begon hij een juridische studie aan de Universiteit Utrecht en ontving hij zijn eerste zanglessen van Evert-Jan Nagtegaal. In deze periode maakte Erks Jan deel uit van het Utrechts Studenten Koor en Orkest, hetgeen hem inspireerde tot het volgen van een conservatoriumopleiding.

Hij studeerde bij Henny Diemer en Harry Peeters aan de Utrechtse Hogeschool voor de Kunsten waar hij in 2004 zijn “Bachelor of Music”-diploma behaalde. Daarnaast volgde hij masterclasses bij o.a. Jard van Nes en Udo Reinemann. In 2005 werd hij geselecteerd voor de Nederlandse Vocalisten Presentatie, een concours dat zich speciaal richt op het oratoriumrepertoire.
Erks Jan heeft een grote liefde voor het zingen in ensembles. Vanaf september 2006 is hij als 2e bas verbonden aan het Groot Omroepkoor.

Daarnaast is hij als freelance-zanger actief bij gerenommeerde ensembles als Cappella Amsterdam, Collegium Vocale Gent, het Vlaams Radiokoor en Música Temprana.

Erks Jan Dekker

2e bas