Joep van Geffen

“Mijn liefde voor muziek begon op de Vrije School. Als kleuter luisterde ik graag naar het zingen van de juf en na de kleutertijd bleef muziek een grote rol spelen. Dat onze klas muzikaal was, ging al gauw als een lopend vuurtje door de school. En zo kwam het dat we mochten meedoen aan een uitvoering van de Matthäus-Passion onder leiding van Daniel Reuss. Toen ik op de middelbare school voor het eerst de stem van Freddy Mercury hoorde, wist ik het zeker: Ik wilde zingen! Dat deed ik vol enthousiasme in het schoolkoor en op musicalles. Na mijn middelbare school rolde ik in een baantje als zingende bediende en werkte ik doordeweeks in een Italiaanse specialiteitenzaak omdat ik niet wist wat ik wilde studeren. Mijn zanglerares raadde mij aan naar het conservatorium te gaan. Toen ik vervolgens voor het eerst Schubert-liederen hoorde, gezongen door Dietrich Fischer Dieskau, was ik verkocht. Op het conservatorium in Arnhem nam ik alles als een spons in me op. Ik wilde niets anders meer dan zingen, alleen of samen.”

“Na mijn studie werd ik aangenomen bij het Groot Omroepkoor, een wereld vol waanzinnige ervaringen en met een zee van muziek. Naast het Groot Omroepkoor zing ik in kleine ensembles en solo. Waarom kiezen? Via het zingen ging de wereld voor mij open.”

“Koken en met name de Italiaanse keuken blijven daarnaast een enorme passie. Ik hoop dat ik met mijn enthousiasme voor muziek en eten anderen kan inspireren en zo een zaadje plant dat ergens weer kan groeien en bloeien.”

Joep van Geffen

2e bas