Loes Groot Antink

Na haar studie Frans en Duits in Tilburg begon de sopraan Loes Groot Antink haar zangstudie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Zij studeerde bij Wout Oosterkamp. Tijdens haar studie volgde zij masterclasses bij o.a. Emma Kirkby en Anthony Rolfe-Johnson. Ook maakte zij deel uit van de operaklas, waar zij werkte met o.a. regisseur Carl van der Plas.
Loes Groot Antink studeerde af in 1991. Hierna volgde zij lessen bij Marianne Dieleman en Bernarda Fink. Momenteel wordt zij gecoacht door Barbara Pearson en Peter Nilsson.
Sinds 1998 is Loes vast aan het Groot Omroepkoor verbonden. Daarnaast zong zij jaren in het Amsterdam Baroque Choir onder leiding van Ton Koopman.
Als soliste was zij te horen in o.a. Mozarts Requiem, Mis in c en het Exultate Jubilate; in Elias van Mendelssohn, het Te Deum uit de Quattro Pezzi Sacri van Verdi, het Miserere van Allegri, Judas Maccabaeus van Händel en het Weihnachtsoratorium van J.S. Bach.
Tevens zong zij zowel Belinda als Dido in Dido and Aeneas van Purcell, alsook de rol van Cathérine in Le mariage aux lanternes van Jacques Offenbach.

Loes Groot Antink

1e sopraan