Alan Belk

De van oorsprong Britse tenor Alan Belk behaalde zijn Bachelor of Science in muziek en zang aan de City University London en Guildhall School of Music and Drama. Ook kreeg hij een Master of Arts in compositie aan The University of Keele.

Hij trad solistisch op en met ensembles als Avanti (Helsinki) Ensemble Modern (Frankfurt), Birmingham Contemporary Music Group, London Sinfonietta en The Los Angeles Philharmonic. Alan zong in operaproducties in Dublin, bij Opera Forum en voor de  BBC. Alan is altijd actief geweest in het moderne vocale genre. Zo maakte hij cd-opnames met o.a. Electric Phoenix, Singcircle, Nieuwe Ensemble, Ensemble Modern en het Jazzkwartet Special Delivery. Voor zijn eigen “extended vocal ensemble” Vocem in Engeland heeft Alan veel composities geschreven. Met dit ensemble voerde hij in opdracht geschreven stukken uit van componisten als Javier Alvares, Alejandro Vinão, Vic Hoyland en Dominic Muldowney. In Nederland schreef hij stukken voor televisieprogramma’s en, in samenwerking met schrijver Daniel Cohen, een aantal musicals. Als zanger en muzikaal leider werkte Alan mee aan veel producties van de Nederlandse componist Harry de Wit. Behalve in het moderne genre is hij als veel gevraagd solist ook zeer thuis in het  klassieke concert- en oratoriumvak. Alan Belk is fulltime verbonden aan het Groot Omroepkoor.

Alan Belk

Soloist