Dorien Verheijden

De sopraan Dorien Verheijden behaalde het diploma UM piano en studeerde tegelijkertijd zang aan het conservatorium te Maastricht bij Mia Besselink. Nadien werd zij gecoacht door o.a. Erna Spoorenberg en Roland Klekamp. Zij zingt bij het Groot Omroepkoor alsook bij het Nederlands Kamerkoor en bij Cappella Amsterdam. Dorien treedt veelvuldig op als solist en kamermusicus. Met het kamermuziekensemble ENSEMBLE SOLANGE (New York/ Freiburg) brengt ze voornamelijk moderne kamermuziek ten gehore in Nederland, Duitsland, Zwitserland en de USA. Zij heeft diverse premières op haar naam, onder meer van werk van Luc Marcel (Toronto), Johnny Reinhard (New York), John Catler (New York), Andries van Rossum, Tijn Stoverink en Jeppe Moulijn.
Tot haar repertoire behoren de Attila József-fragmenten voor solosopraan Van György Kurtág, met wie ze zelf heeft gewerkt.

Dorien Verheijden

1e sopraan