Lars Terray

De Noorse bariton Lars Terray (1960) studeerde solozang in Oslo. Hij vervolgde zijn opleiding vanaf 1989 in de operaklas van het Sweelinck Conservatorium bij Kevin Smith en studeerde in 1993 af. Hij volgde masterclasses bij Oren Brown, Kurt Equiluz, Jill Feldman, Ian Partridge en Nigel Rogers.

Lars is eerste bas van het Groot Omroepkoor. Daarnaast wordt hij regelmatig gevraagd als solist bij oratoriumuitvoeringen. In 1991 maakte hij zijn opwachting bij de Erna Spoorenberg Vocalisten-Presentatie in Nijkerk. Zijn operarepertoire omvat onder meer de rollen van Don Inigo (L’heure Espagnole), Dancaire (Carmen), Marquis (Dialogues des Carmelites) en Alfonso (La Favorita). Hij werkte samen met dirigenten als Gerard Akkerhuis, Kees Bakels, Valery Gergiev, Kenneth Montgomery, Johan van Slageren en Ed Spanjaard.

Lars Terray

Soloist