Liesbeth Vanderhallen

Liesbeth Vanderhallen (sopraan) studeerde klassiek zang bij Henny Diemer en volgde de operaklas van Monique Wagemakers aan het conservatorium in Utrecht, de HKU.

Tijdens het eindexamenjaar zong ze solo bij Jos van Veldhoven, Cappella Figuralis van de Nederlandse Bachvereniging, was ze te horen in het European Festival Chorus tijdens de Salzburger OsterFestspiele onder leiding van Claudio Abbado en vertolkte in de zomer van haar afstuderen de rollen Second woman en First witch uit Dido and Aeneas van Henry Purcell tijdens het Nazomer Festival Zeeland op Neeltje Jans. Direct daarna zong ze de titelrol uit l’ Enfant et les sortilèges van Maurice Ravel onder leiding van M.M. Driessen, M. Bons. Meerdere operarollen, oratoriumsolo’s en liedrecitals volgden, alsook producties in verschillende professionele koren. Sinds 2001 zingt Liesbeth in het Groot Omroepkoor.

www.liesbethvanderhallen.com

Liesbeth Vanderhallen