Lisinka de Vries-Schuring

De alt-mezzo Lisinka de Vries studeerde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, waar zij in 1993 het examen Docerend Musicus aflegde. In 1996 behaalde zij het diploma Vrije Studierichting Opera. Zij studeerde verder en volgde gastlessen bij onder anderen Diana Forlano, Cristina Deutekom, Herman Woltman, Marian Dieleman en Wout Oosterkamp. Momenteel wordt zij gecoacht door Joke de Vin. Zij heeft als soliste al vele optredens in kamermuziekrecitals, opera en oratoria op haar naam staan.

Lisinka zingt in diverse professionele ensembles zoals Collegium Vocale Gent, het Nederlands Kamerkoor en het Groot Omroepkoor. Met deze ensembles maakte zij een aantal cd-opnames en werkt zij regelmatig mee aan radio- en tv-producties.

Lisinka de Vries-Schuring

2e alt