Marleene Goldstein

Marleene Goldstein studeerde aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam bij Peter Kooy en Lucia Meeuwsen. De laatste jaren volgt zij lessen bij Geert Berghs.

Tijdens haar zangstudie werkte zij als soliste mee aan muziektheaterproducties en oratoriumconcerten. Na verloop van tijd bleek haar voorliefde voor ensemblezang. Direct na het behalen van haar diploma in 1997 kreeg zij een baan in het Groot Omroepkoor. In 2001 veranderde zij van betrekking en werd zij aangenomen als lid van het Nederlands Kamerkoor. Tegelijkertijd  werd zij alt bij Quink Vocaal Ensemble. In 2007 heeft zij dit ensemble verlaten. Naast het NKK zong en zingt zij bij andere professionele ensembles zoals Vocaallab, The Amsterdam Baroque Choir, de Nederlandse Bachvereniging en Cappella Amsterdam.

Naast het koorwerk heeft Marleene verschillende solistisch bezette projecten gedaan, zoals een korte film onder regie van Ramon Gieling gebaseerd op Bibabo van Simeon ten Holt, The Bauermelody van popgroep Bauer i.s.m. het Metropole Orkest, Sinfonia van Berio met het NNO en acht zangers en De Materie van Louis Andriessen met Asko|Schönberg.

Ook treedt Marleene op als soliste in oratoria, met een bijzondere voorliefde voor het werk van J.S Bach.

Marleene is getrouwd, heeft 3 kinderen, een kat en 2 konijnen!

Marleene Goldstein

2e alt