Itamar Lapid

De bas Itamar Lapid werd in 1965 geboren in Jeruzalem. Hij studeerde koordirectie aan de Jeruzalem Muziekacademie bij Aaron Harlap en vervolgens aan het Utrechts Conservatorium bij Krijn Koetsveld. Aan dezelfde hogeschool volgde hij een zangopleiding bij Meinard Kraak.

Itamar was dirigent van verschillende koren zoals 4bij4 in Utrecht, het Woerdens Vocaal Ensemble en de Koninklijke Oratoriumvereniging Utrecht. Ook trad hij op als gastdirigent bij onder meer het Nederlands Bach Ensemble en Coqu.

In verschillende theaterproducties van onder andere Sonnevanck, Buffo en Het Filiaal nam Itamar zangpartijen voor zijn rekening. Als stemdocent was hij werkzaam bij de theaterfaculteit van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Itamar was als stemcoach betrokken bij verschillende theaterproducties.

Vanaf 2005 is Itamar Lapid werkzaam in het Groot Omroepkoor, eerst als remplaçant en sinds 2009 als vast koorlid.

Itamar Lapid

Bas