Ludovic Provost

Ludovic Provost, afkomstig uit Perpignan, studeerde aan de Conservatoria van Perpignan en Parijs.
Hij debuteerde met zang bij La Maîtrise du Centre de Musique baroque de Versailles en vervolgde zijn zangstudie bij Yves Sotin. Nadien trad hij toe tot de Dutch National Opera Academy onder leiding van Alexander Oliver en perfectioneerde hij zijn vaardigheden bij Margreet Honig. Hij volgde diverse masterclasses en was finalist bij tal van internationale concoursen.

Ludovic maakte deel uit van het Nederlands Kamerkoor, de Nederlandse Bachvereniging en Les Arts Florissants.Sinds 2011 is hij bariton in het Groot Omroepkoor. Hij zong ook als solist onder leiding van Alfredo Bernardini, William Christie, Richard Egarr, Christophe Rousset en Olivier Schneebeli.
Hijvertolkte rollen in opera’s van Mozart (Figaro), Britten (Demetrius in de Midsummernight’s Dream), Handel (als Melisso in Alcina en Curio in Giulio Cesare). Eveneens was hij te horen in Gianni Schicchivan Puccini, als Macrobio in La Pietra del Paragone van Rossini en als Mercutio in Roméo et Juliette van Gounod.
Het repertoire van Ludovic bevat daarnaast een groot aantal liederen, hedendaagse muziek, Passies van J.S. Bach en liturgische werken

Ludovic Provost

Soloist