Maja Roodveldt

Maja Roodveldt, sopraan in het Groot Omroepkoor.
In 1991 kwam ik, na mijn opleiding aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam, binnen als freelancer en vanaf 1994 ben ik in vaste dienst. Inmiddels heb ik mijn 25-jarig jubileum mogen vieren en ik ben er nog steeds trots op deel uit te maken van dit prachtige ensemble!
Het is een groot voorrecht te mogen zingen met dirigenten als Bernard Haitink, Jaap van Zweden, Edo de Waard, Valerie Gergiev en John Adams en ook al zing je niet altijd de muziek van je dromen, de magie van samen zingen verveelt nooit.
En ik denk nog steeds iedere keer dat ik de grote zaal van het Concertgebouw binnenloop: “moet je mij nou zien!”. Dat blijft fantastisch!
Ik prijs me gelukkig dat ik altijd veel solistisch heb kunnen zingen, zowel in als buiten het koor.
Tegenwoordig geef ik mijn kennis en liefde voor het zingen graag door aan de jongere generatie. Lesgeven is iets waar ik veel energie van krijg.

Naast mijn werk bij het GOK heb ik een eigen bedrijf: Studio Klankbord, waar ik als spreek- en presentatiecoach gedreven professionals adviseer die geweldig zijn in hun vak maar bij wie de angst om in het openbaar te spreken hun ambitie in de weg zit.
Het is een groot goed vanuit het hart te kunnen spreken.

Maja Roodveldt

1e sopraan