Marga Melerna

Marga Melerna is eerste alt in het Groot Omroepkoor. Zij werd geboren in 1957 in Velsen. In 1979 behaalde ze het diploma docerend musicus en het solistendiploma. In 2006 studeerde ze af als docent Alexandertechniek. Haar docenten waren Cora Canne-Meyer voor zang en Tessa Marwick en Paul Versteeg voor Alexandertechniek.

Marga Melerna werkte als assistent aan het Sweelinck Conservatorium. Ook was ze verbonden aan de Operastudio, het Pfalz-Theater Kaiserslautern en het Nederlands Kamerkoor. Marga Melerna won de Janine Micheau-prijs op het Internationaal Vocalistenconcours te Den Bosch. Sinds 1989 zingt Marga bij het Groot Omroepkoor. Daarnaast heeft ze haar eigen lespraktijk voor Zang en Alexandertechniek.

Marga geeft regelmatig liedrecitals voor de vereniging Vrienden van het Lied www.vvhl.nl samen met pianist Jorrit van den Ham. www.margamelerna.nl

Marga Melerna

1e alt