Jubileumboek Groot Omroepkoor

Ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van het Groot Omroepkoor is het jubileumboek ‘Stemgeluiden’ verschenen, geschreven door Oswin Schneeweisz.

75 jaar Groot Omroepkoor-geschiedenis is gebundeld in acht zeer lezenswaardige hoofdstukken over onder meer de pioniersjaren, gouden tijden, dirigenten en mijlpalen. Met een persoonlijk nawoord van Benjamin Goodson, de huidige chef-dirigent van het Groot Omroepkoor. Het boek is gelardeerd met interviews, (historische) foto’s, recensies en divers archiefmateriaal.

Stemgeluiden - Jubileumboek 75 jaar GOK
Stemgeluiden – Jubileumboek 75 jaar GOK

Oswin Schneeweisz (Bregenz, Oostenrijk) is journalist, publicist en onder meer hoofdredacteur van ZINGmagazine. Hij volgde als muziekrecensent van het Algemeen Dagblad en Theaterkrant sinds 1986 vele concerten van het Groot Omroepkoor.

‘We zijn het beste koor van het Gooi.’ Die gevleugelde uitspraak zingt al decennia lang rond onder de leden van het Groot Omroepkoor. Het is een ironisch understatement voor het enige professionele omroepkoor in Europa. Zeg maar gerust, de Formule 1 onder de omroepkoren. Oswin Schneeweisz dook in de bijzondere geschiedenis van het Groot Omroepkoor. 75 jaar GOK: 75 jaar waarin het Groot Omroepkoor zich ontwikkelde tot een vitaal gezelschap met een eigen identiteit. Een uniek gezelschap dat beschikt over een flinke dosis avonturiersgeest voor de toekomst, oog voor het heden en respect voor het verleden.

‘Stemgeluiden’ is nu te koop à € 19,- (inclusief verzendkosten) en is via deze link te bestellen bij het Muziekcentrum van de Omroep.