Peter-Paul Houtmortels

De tenor Peter-Paul Houtmortels studeerde solozang aan het Brabants Conservatorium in Tilburg. Hij behaalde zijn diploma solozang bij Marius van Altena. Momenteel wordt hij gecoacht door de Nederlandse tenor Marcel Reijans.
In Zuid–Frankrijk volgde hij een masterclass bij het Deller Consort o.l.v. Mark Deller, zoon van de befaamde counter-tenor Alfred Deller. Met de luitist Robert Spencer werkte hij aan uitvoeringen van oude vocale muziek, waaronder liederen van Dowland en Purcell.

Al tijdens zijn studie zong Peter-Paul in het koor van de Nederlandse Bachvereniging, in Collegium Vocale Gent en La Chapelle Royale te Parijs, waarmee hij vele tournees maakte door Europa.

Peter-Paul is verbonden aan het Groot Omroepkoor, zingt in diverse andere ensembles en verleent regelmatig solistische medewerking aan koorconcerten en oratoriumuitvoeringen.Hij werkte samen met bekende dirigenten als René Jacobs, Philippe Herreweghe en Jos van Veldhoven, begeleid door o.a. het orkest van de Nederlandse Bachvereniging, Florilegium Musicum, Concerto ’91 en het Brabants Muzyk Collegie.
Zo zong hij de rol van Shepherd in de opera King Arthur van Henry Purcell, de evangelistenpartij van Bachs Matthäus- en Johannes-passion, de Messiah van Händel, het Reguiem van Mozart en de Saint Nicolas Cantate van Benjamin Britten.

Peter-Paul Houtmortels

1e tenor