Palle Fuhr Jørgensen

De bariton Palle Fuhr Jørgensen werd in 1955 geboren in het Deense Odense. Hij studeerde aan de Pedagogische Academie in zijn geboorteland. Daarna begon hij aan een opleiding aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam.

Na enkele jaren studie aan de operaklas vervolgde hij zijn opleiding met privélessen. Hij had les van Erik Hammer, Louis Devos, Marie Louise Hendrickx, Zeger Vandersteene en Lucienne Van Deijck, en volgde masterclasses bij Cathy Berberian, Tom Krause en Guus Hoekman.
Palle was korte tijd werkzaam als onderwijzer in Denemarken en werkte nadien freelance bij het Groot Omroepkoor. Bovendien zong hij in het Koor Nieuwe Muziek, het Nederlands Kamerkoor en Netherlands Bach Choir. Hij vormt een vast duo met pianist Roel Praas en trad solistisch op in oratoriumuitvoeringen, operaproducties, concerten en liedrecitals. Hij was winnaar 5de prijs tijdens het Mina Bolotine Concours in Antwerpen.

In 1983 kreeg hij zijn vaste aanstelling als bas bij het Groot Omroepkoor. Naast zijn werkzaamheden voor het Groot Omroepkoor is Palle Fuhr Jørgensen een enthousiast altviolist en speelt hij zowel in orkesten als in strijkkwartetten. Hij houdt van koken, wandelen met de hond, fietsen, kamperen, klussen en tuinieren.

Palle Fuhr Jørgensen

Soloist