Deniz Yilmaz

De tenor Deniz Yilmaz werd geboren in Adana, Turkije. Hij studeerde af aan de Afdeling Opera van het Turkse Cukurova Conservatory en debuteerde als Alfredo in de Mersin Opera (Turkije).

Van 2002 tot 2006 studeerde hij aan de Univiersity of Arts (UdK) Berlin bij Professor KS Gabriele Schnaut. Hij nam deel aan masterclasses van Karen Armstrong, Kristzina Laki, Francisco Araiza, Eva Randova, Thomas Moser van Biserka Dvejic en de Internationale Opera Studio in Zürich.
Ook werkte hij met Raul Gimenez in de Barcelona Concertante Academy.

Denis was prijswinnaar van de Dykowitch Competition (Bulgarije) en de Paul Hindemith Foundation Prize. Hij werkte met dirigenten als Nello Santi, Adam Fisher, Elvind Gulberg Jensen, Ingo Metzmacher en regisseurs als Gian Carlo del Monaco, Grischa Asagaroff, Jens-Daniel Herzog, Hans Spoerli en vele anderen. Sinds april 2010 maakt hij deel uit van het Groot Omroepkoor.

Deniz Yilmaz

1e tenor