Edo de Waarts Ring des Nibelungen

Edo de Waart dirigeerde in de late jaren 80 en begin jaren 90 de vier delen van Richard Wagners Der Ring des Nibelungen met het Radio Filharmonisch Orkest voor de Zaterdagmatinee. De Matinee en het Avondconcert/NTR Operalive zonden de gehele cyclus uit op NPO Radio 4 op vier achtereenvolgende zaterdagen in juli 2021.

Der Ring des Nibelungen bestaat uit een vooravond (Das Rheingold) en vier dagen (Die WalküreSiegfried en Götterdämmerung) en vertelt het verhaal over de ring van macht die door de Nibelung Alberich wordt vervloekt en die leidt tot een machtsstrijd met oppergod Wotan waarbij hun respectievelijke kinderen en kleinkinderen Hagen, Brünnhilde, Siegmund en Siegfried ook in verwikkeld raken.

Edo de Waart en het Radio Filharmonisch Orkest en Groot Omroepkoor brachten hiermee de eerste Ring van na de oorlog en zorgden voor een onvergetelijke ervaring. Luister hier de gehele cyclus terug.

Edo de Waart

Luister hier de Ring terug

Luister hier Das Rheingold op de website van NPO Radio 4.

Luister hier Die Walküre op de website van NPO Radio 4.

Luister hier Siegfried op de website van NPO Radio 4.

Luister hier Götterdämmerung op de website van NPO Radio 4.