Doe mee met het 6de Groot Meezingconcert

Op zaterdag 17 februari 2024 vindt de 6de editie van het succesvolle Groot Meezingconcert plaats. Op veler verzoek staat het ingetogen Ein deutsches Requiem van Johannes Brahms op het programma. Kom meezingen in deze prachtige muziek!

U komt bij dit Groot Meezingconcert de vertrouwde gezichten tegen van de musici van het Groot Omroepkoor en het Radio Filharmonisch Orkest onder leiding van Martin Wright, die ook de voorgaande vijf edities dirigeerde. Tijdens de repetitie op de dag van het concert wordt u begeleid door Ben Martin Weijand, vaste pianist van het Groot Omroepkoor. De solopartijen in het Requiem worden door onze eigen koorleden gezongen.

Gratis workshops
Ter voorbereiding op het Groot Meezingconcert worden er weer twee gratis workshops georganiseerd. Voor het 6de Groot Meezingconcert zijn deze gepland op zaterdag 25 november 2023 en zaterdag 20 januari 2024. NB: Als gevolg van de grote belangstelling van oud-deelnemers voor de hen geboden voorinschrijving is de workshop van 20 januari al uitverkocht. Op 25 november is nog wel plek.
De workshops vinden plaats in het Muziekcentrum van de Omroep in Hilversum van 11.30 tot 17.30 uur. U kunt bij het reserveren van een ticket aangeven of u wilt deelnemen aan de nog beschikbare workshop. Er is per workshop plaats voor maximaal 400 deelnemers. Zoals te doen gebruikelijk verlenen zangers van het Groot Omroepkoor hun medewerking bij deze workshops.

Aanmelding
Op 22 september vanaf 18.00 uur gaat het ticketkantoor open en kunt u zich aanmelden voor deelname aan het Groot Meezingconcert en desgewenst aan de gratis workshop op 25 november  2023. Inschrijving is mogelijk via deze link.
Deelnemers van de vorige Groot Meezingconcerten en Vrienden van het Groot Omroepkoor en het Radio Filharmonisch Orkest krijgen de kans zich als eersten op te geven vanaf 22 september. Voor overige deelnemers start de inschrijving op 29 september.

Korting voor Vrienden en studenten
Bent u Vriend van het Groot Omroepkoor of het Radio Filharmonisch Orkest dan kunt u profiteren van een flinke korting: u betaalt niet de normale prijs van € 42,50 maar slechts € 25,- voor deelname aan dit unieke evenement. Ook voor studenten geldt deze korting. Let op: hierbij komen nog de kosten voor aanschaf van de muziek indien u deze nog niet in uw bezit heeft.

Bladmuziek
De bladmuziek die tijdens dit Groot Meezingconcert wordt gebruikt, is te bestellen bij Broekmans & Van Poppel via dit formulier.
Oefenpartijen zijn te vinden op: https://koorpartij-oefening.nl/oefenbestanden-1-t-m-7-3.html of https://coria.nl/content/johannes-brahms/ein-deutsches-requiem.html

Vragen?
Voor antwoorden op veelgestelde vragen, zie deze pagina. Nog meer vragen? Stuur een mailtje naar meezingconcert@omroepmuziek.nl of bel het Groot Omroepkoor (Ria Raven) op 035-671 41 20.

Tot ziens bij het Groot Meezingconcert!

Groot Meezingconcert (c) Anna van Kooij